Barcelona

Fäktsäsongen har förändrats, istället för att första världscupen är i slutet av januari var säsongstarten redan i november. Jag har alltså redan hunnit köra ett par stora tävlingar sedan jag börjat fäktträna igen efter bristningen i vaden.
7 månader utan fäktträning gjorde tyvärr att jag tappade en del fäktteknik men det värsta var nog att det var svårare att göra smarta taktiska val i rätt stund i matcherna. Redan efter 2-3 veckor med lätt fäktträning var det dags för världscup vilket självklart var svårt, men jag kämpade givetvis på som vanligt!
 
Efter ett par läger och tävlingar känner jag däremot att känslan börjar komma tillbaka vilket även förra helgens seger i SAF-pokalen tyder på. Målet nu är att bli stabilare och få bättre feeling: lyckas jag med detta tror jag på bra resultat.
 
Imorgon blir det avresa till Barcelona för både individuell och lagtävling.OS kvalet börjar i Maj och jag känner mig taggad!
 
/Emma
 
Säsongen än så länge:
 SM Guld i lag
Vinst SAF-pokalen

 
Världscupsbrons i Kina
Visa fler inlägg